Create Post

Identity Festival at THE GORGE!

Thread Summary

Posted by DeadPunk
Apr 29, 2011 17:10:02 GMT -5


Traveling EDM festival. 20 different venues. Woah.

PRETTY LIGHTS (oh phuck yes), Nero, Datsik, DJ Shadow, and Disco Biscuits just to name a few that I want to to see really bad whom I haven't seen yet.

[x] Attending

Not sure if anyone cares about this on this message board, but I am pretty stoked to say the least. This best come to the pnw.

Edit: its at the gorge, sept 10th. Hedujedk
Posted by wompwomp
Apr 29, 2011 17:16:42 GMT -5
Damn...that would be sick. Hope they come up to Canada.

Pretty Lights and Shadow would be worth it alone
Posted by Pea
Apr 29, 2011 17:21:25 GMT -5
Doink. Seattle date please!
Posted by Geno
Apr 29, 2011 17:32:52 GMT -5
Pea Avatar
Doink. Seattle date please!


I would drive up there for this.
Apr 29, 2011 18:38:03 GMT -5
The fact that Steve Aoki is billed higher than Crystal Method makes me want to burn down an orphanage.
Posted by Horned Gramma
Apr 29, 2011 18:39:54 GMT -5
Seriously, what the hell? I didn't even see Crystal Method waaay down there at the bottom of the lineup and that's the only name on there that's worth half a shit.
Posted by DeadPunk
Apr 29, 2011 18:54:45 GMT -5
Shaxspear III Esq. Avatar
The fact that Steve Aoki is billed huger than Crystal Method makes me want to burn down an orphanage.
This is true. Aoki = facepalm. Besides him though it looks muy bueno
Posted by Pea
Apr 29, 2011 19:25:39 GMT -5
Crystal Method has only been performing DJ sets lately it seems. They've played a couple gigs at a relatively small nightclub in Seattle lately so for whatever reason they aren't bringing in huge crowds or some shit. I don't get it.
Posted by dontoro
Apr 29, 2011 20:19:49 GMT -5
wompwomp Avatar
Damn...that would be sick. Hope they come up to Canada.

Pretty Lights and Shadow would be worth it alone


Yeah this pretty much says it for me.

With the addition Datsik and Rusko.
Posted by emptyfox
Apr 29, 2011 20:51:21 GMT -5
Yup, I would be totally down for this.
Posted by DeadPunk
May 7, 2011 23:39:06 GMT -5
Seattle Sept 10th! I wonder what venue it will be at though? Cause they said on the website that it will be taking place at some outdoor amphitheaters. HMMMMM
Posted by J-Dawg
May 7, 2011 23:43:34 GMT -5
Yeah, I posted this on the "other festivals" thread. If it's the gorge I'm buying tix so fast your head will spin.

Even if it's not the gorge, I'm tempted to go either to the Seattle or SFO date. It's been almost a year since I was in SFO, so I'm probably due (I used to go there 4x / year).
Posted by J-Dawg
May 7, 2011 23:50:41 GMT -5
Crystal Method is just doing a DJ set, and to be honest, I'd rather see Aoki than TCM spin records. If TCM was doing an actual set I would wet my pants.

On that lineup I'm actually quite excited to see Nero too, since I missed them last time they were through Calgary.

Bear in mind this is a one-day show and given the lineup I expect little more than a sequence of DJ acts with not a lot of stage presence. I'll gladly attend anyways since for me EDM is more about dancing and getting into the energy of the crowd than anything else. When you have a DJ on stage who's connected with the crowd and spinning whatever makes the crowd tick, it can be an incredible experience even without a light show.

Still, if they price this much more than $100 It'll be a tough sell, especially the mid-week shows.

Edit: Ignore my previous blathering about Datsik (deleted). I had things mixed up in my peanut-sized brain. He's well worth seeing here if I have the chance.
Posted by DeadPunk
May 8, 2011 0:06:32 GMT -5
If it's at the gorge I will die.
Posted by Cbats
May 8, 2011 2:00:34 GMT -5
why has no one said white river? It seems like that'd be more logical than the gorge

pretty shitty venue though, sorry if they hold it there guys